PLANSZÓWKOWY ZAWRÓT GŁOWY

Pomysł na wesoły wieczór w rodzinnym gronie? Planszówki! Jakie wybrać? Przedstawiamy kilka świetnych gier, idealnych zarówno dla dzieci, jak i dorosłych 😉
Obłoczki
Czy znajdziesz dwie pasujące połówki obrazu jako pierwszy? W Obłoczkach liczy się prędkość oraz spostrzegawczość, a bujanie w obłokach naprawdę nabiera nowego znaczenia. Do wyboru jest także wariant kooperacyjny, w którym wszystkie chmurki muszą zostać utworzone w jak najkrótszym czasie.
Wiek: 4+
Obłędny Rycerz
Niesamowita gra kooperacyjna, w której liczy się przede wszystkim zręczność i współpraca zespołowa.
Gracze muszą przejść 20 poziomów, aby wygrać. Aby tego dokonać, gracze muszą przechylać pudełko za pomocą specjalnych dźwigni, aby w ten sposób poruszać rycerzem. Każdy poziom to inna trasa, którą musi przejść rycerz i na której znajdują się najróżniejsze przeszkody, takie jak dziury, płoty czy łuki.
Wiek: 6+
Sprint
Gracze pomagają żółwiowi jako pierwszemu dotrzeć do mety. Aby żółw mógł poruszyć się o jak najwięcej pól, aktywny gracz musi „na oko“ chwycić konkretną liczbę kart. Należy jednak mieć się na baczności, aby chytry królik nie dotarł do mety przed nami. Sprint aż do samego końca trzyma w napięciu. Czy powolny żółw okaże się być lepszy od szybkiego królika? Zagraj i sprawdź sam!
Wiek: 6+
Panika w laboratorium
Pomocy! Ameby uciekły z laboratorium! Musicie pomóc je wyłapać, ale nie będzie to takie proste. Te małe stworzonka zmieniają kolory, kształty i wzory, a do tego uwielbiają chować się w wentylacji.
1. Na środku stołu ułożone są żetony reprezentujące ameby, laboratoria i wentylację.
2. Wynik rzutu kostkami określa kierunek ucieczki ameby oraz jej wygląd.
3. Kto pierwszy odnajdzie właściwą amebę – zdobywa punkt!
Panika w laboratorium to rewelacyjna gra, którą pokochały miliony osób na całym świecie!
Wiek: 6+
Kingdomino
Bestseller, który został przetłumaczony na 20 języków! Ponad 700 tysięcy egzemplarzy sprzedanych na całym świecie! Kingdomino to kolorowa gra dla całej rodziny, która bazuje na znanej wszystkim mechanice domino. Stwórz własne królestwo, powiększaj je o pola z koronami i układaj je tak, żeby przyniosły jak najwięcej punktów!
Wiek: 8+
Klub Detektywów
Wykaż się zmysłem prawdziwego detektywa i dołącz do legendarnego klubu. Przeanalizuj wszystkie dowody, przesłuchaj świadków i postaraj się wskazać, kto w grupie mija się z prawdą. Tylko najbardziej spostrzegawczy i najsprytniejszy odniesie sukces i osiągnie zwycięstwo! Witaj w klubie!
W „Klubie detektywów“ każdy zagrywa pięknie zilustrowane karty, które muszą pasować do zadanego tematu… o którym agent nic nie wie. Dlatego musi obserwować karty pozostałych graczy, wtopić się w otoczenie i nie dać się złapać polującym na niego detektywom!
Wiek: 8+
The Mind
To karciana gra kooperacyjna, w której gracze muszą dotrzeć do 12 poziomu, żeby wygrać. Na każdym z nich, każdy z graczy otrzymuje liczbę kart zgodną z aktualnym etapem. Na „trzy cztery” rozpoczynają zagrywanie kart, które muszą padać na stół jedna po drugiej, w kolejności rosnącej. Ale, ale… Nie możemy się przy tym porozumiewać w żaden sposób, czy to werbalny czy niewerbalny. Jak więc wygrać? W tym kryje się cała magia! Gra została nominowana do Spiel des Jahres 2018!
Wiek: 8+
Reef
Piękna, abstrakcyjna gra logiczna dla całej rodziny. W każdej turze gracze zagrywają lub dobierają na rękę kartę, która określa jakie elementy muszą dołożyć do swojej rafy oraz to, ile punktów otrzymają za określony układ. Osoba, która zbierze najwięcej punktów zwycięstwa, wygra.
Reef to gra, w której zadaniem graczy jest stworzenie najpiękniejszej rafy koralowej.
Wiek: 8+
Dwalambury
Ta gra to wariacja na temat popularnej gry towarzyskiej Kalambury.
Na kartach widnieją dwa podobne hasła. Dwóch prezentujących – każdy z innej drużyny – stara się w tym samym czasie zaprezentować swoje hasło tak, aby odgadła je jego drużyna, a przy okazji nie trafiła ona przez przypadek na hasło przeciwników.
Dwalambury to pełna emocji gra, w której ważna jest umiejętność kojarzenia. Dzięki oryginalnej formule radość z gry będą czerpać zarówno młodsi jak i starsi gracze.
Wiek: 10+
ESCAPE ROOM Magiczna Sztuczka
Dziś do miasta przyjeżdża Lance Oldman. Ten legendarny magik znany jest z niesamowitych pokazów, a bilety na jego przedstawienia są niemalże nie do zdobycia. W nieznanych okolicznościach do twojej skrzynki trafia tajemnicza koperta z zaproszeniem na występ. Nie możesz się już doczekać, bo te widowiska spowija iście mistyczna aura. Miej się jednak na baczności – zakazana magia ma swoją cenę…
Gra jest kieszonkową wersją rozrywki typu escape room, w której gracze zostają „uwięzieni” i postawieni w pozornie beznadziejnej sytuacji, a ich celem jest rozwiązywanie różnorodnych zagadek i wydostanie się z tarapatów w jak najkrótszym czasie.
Wiek: 12+
Kroniki Zbrodni
Kroniki zbrodni to innowacyjne połączenie gry planszowej, aplikacji i wirtualnej rzeczywistości. Gracze wspólnie prowadzą dochodzenie i starają się rozwikłać wielopoziomowe sprawy kryminalne, które doprowadzą ich do wielkiego finału. Tradycyjna plansza i karty przedstawiają lokacje, napotkane osoby czy dowody rzeczowe. Prosta w obsłudze aplikacja wprowadza do gry dowolność w prowadzeniu śledztwa i pozostawia graczom ogromne pole do popisu. Sama wizyta na miejscu zbrodni to możliwość zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości i obejrzenia lokacji z perspektywy 3D!
Wiek: 14+
Opis oraz instrukcje tych oraz wielu innych gier znajdziecie tutaj.